-El Canigó té servei de cuina pròpia i un equip humà de persones cuineres i monitoratge que gestionen el temps del migdia.
-La nostra cuina es basa en la tradició mediterrània i apostem per productes de proximitat. Fem àpats casolans que mantenen l’equilibri entre els requeriments
nutricionals i que resultin atractius i variats a la vegada. També tenim cura per atendre les diferents necessitats ja siguin per motius de salut o culturals.
-Els nostres menús segueixen les recomanacions del Programa d’alimentació i nutrició del Departament de Salut i han estat avaluats mitjançant el seu Programa de revisió de menús escolars (PReME).
-També ens supervisa els menús la dietista de l’empresa 7 i Tria.
Composició dels menús
| Primers | Segons | Guarnicions | Postres | |
|---|---|---|---|---|
| 1 Dia | Arròs Pasta Llegums | Ous | Làctics | |
| 1 o 2 Dies | Verdures Hortalisses | Carns blanques Carns vermelles Peixos | ||
| 3 o 4 Dies | Amanides variades | Fruita variada |
Adaptació del menú a les diferents al·lèrgies i intoleràncies
| Sense gluten | Sense lactosa | Sense porc | Sense peix |
| Sense llegums | Sense fruits secs | Sense ou | Diabètics |
-En la franja de temps del migdia eduquem els hàbits alimentaris i saludables treballant pel desenvolupament integral dels infants. L’alumnat, de la mà del monitoratge, aprèn a ser autònom, participatiu i respectuós. És un espai que a part de cobrir les necessitats alimentàries també els fa sentir acompanyats, escoltats i estimats.
Els hàbits que treballem al menjador
| Alimentació | Iniciar | Reforçar |
|---|---|---|
| Mastegar i empassar adecuadament | I3 | Fins a 6è |
| Menjar amb la boca tancada | I3 | Fins a 6è |
| Tastar tots els aliments que hi ha a l'àpat del dia | I3 | Fins a 6è |
| Acabar-se tot el menjar que li han posat al plat | I3 | Fins a 6è |
| Saber menjar sols | I3 | Fins a 6è |
| Menjar a un ritme adequat | I3 | Fins a 6è |
| Menjar pa durant l'àpat | I3 | Fins a 6è |
| Beure aigua durant l'àpat | I3 | Fins a 6è |
| Utilitzar adequadament la forquilla | I3 | Fins a 6è |
| Utilitzar adequadament el ganivet | 1r | Fins a 6è |
| Utilitzar adequadament la cullera | I3 | Fins a 6è |
| Eixugar-se la boca amb el tovalló | I3 | Fins a 6è |
| Omplir el got sense vessar l'aigua | 1r | Fins a 6è |
| Pelar la fruita | 1r | Fins a 6è |
| Tenir cura que no caigui menjar a terra | I3 | Fins a 6è |
| Acabar-se tot el menjar de la boca abans d'aixecar-se de taula | I3 | Fins a 6è |
| Socialització | Iniciar | Reforçar |
|---|---|---|
| Saber-se posar el pitet abans de dinar | I3 | |
| Rentar-se les mans amb sabó i eixugar-les sempre que calgui | I3 | Fins a 6è |
| Fer ús del WC abans de dinar i després | I3 | Fins a 6è |
| Entrar i sortir amb tranquil·litat del menjador | I3 | Fins a 6è |
| Iniciar l'àpat juntament amb tots els companys de taula | I3 | Fins a 6è |
| Empassar el menjar abans de parlar | I3 | Fins a 6è |
| Mantenir-se assegut durant tot l'àpat | I3 | Fins a 6è |
| Aixecar la mà per demanar les coses | I3 | Fins a 6è |
| Demanar "si us plau" i donar les "gràcies" | I3 | Fins a 6è |
| Conversar amb els companys utilitzant un to de veu adequat | I3 | Fins a 6è |
| Mantenir un clima relaxat amb els companys de taula | I3 | Fins a 6è |
| Recollir el parament de taula quan s'ha acabat el dinar | I3 | Fins a 6è |
| Netejar bé la safata o el plat quan es despara | I3 | Fins a 6è |
| Seleccionar les restes del menjar segons si hi ha plàstic o només orgànic | I3 | Fins a 6è |
| Recollir el menjar o aigua que cau a terra | I3 | Fins a 6è |
| Endreçar la cadira un cop has acabat l'àpat | I3 | Fins a 6è |
| Recollir tots els estris utilitzats per dinar | I3 | Fins a 6è |
-A partir de 3r potenciem activament la seva autonomia organitzant-se ells sols el seguiment de la seva agenda d’activitats diàries.
-Mantenim comunicació amb les mares i pares mitjançant els informes.
-S’ofereix atenció diària a les famílies via: 934732703
Informes de menjador
| I3 | Diari |
| I4 | Mensual durant el 1r Trimestre i 2n i 3r Trimestre es fa trimestral |
| I5 | Trimestral |
| 1r, 2n, 3r, 4rt, 5è i 6è | Trimestral |

