-El Canigó té servei de cuina pròpia i un equip humà de cuineres i monitors/es que gestionen el temps del migdia.
-La nostra cuina es basa en la tradició mediterrània i apostem per productes de proximitat. Fem àpats casolans que mantenen l’equilibri entre els requeriments
nutricionals i que resultin atractius i variats a la vegada. També tenim cura per atendre les diferents necessitats ja siguin per motius de salut o culturals.
-Els nostres menús segueixen les recomanacions del Programa d’alimentació i nutrició del Departament de Salut i han estat avaluats mitjançant el seu Programa de revisió de menús escolars (PReME).
-També ens ha supervisat els menús l’empresa (CESNUT) experts en validació dietètica de menús.

Composició dels menús

 PrimersSegonsGuarnicionsPostres
1 DiaArròs
Pasta
Llegums
OusLàctics
1 o 2
Dies
Verdures
Hortalisses
Carns blanques
Carns vermelles
Peixos
3 o 4
Dies
Amanides variadesFruita variada

Adaptació del menú a les diferents al·lèrgies i intoleràncies

Sense glutenSense lactosaSense porcSense peix
Sense llegumsSense fruits secsSense ouDiabètics

-En la franja de temps del migdia eduquem els hàbits alimentaris i saludables treballant pel desenvolupament integral dels infants. L’alumnat, de la mà del monitoratge, aprèn a ser autònom, participatiu i respectuós. És un espai que a part de cobrir les necessitats alimentàries també els fa sentir acompanyats, escoltats i estimats.

Els hàbits que treballem al menjador

AlimentacióIniciarReforçar
Mastegar i empassar adecuadamentI3Fins a 6è
Menjar amb la boca tancadaI3Fins a 6è
Tastar tots els aliments que hi ha a l'àpat del diaI3Fins a 6è
Acabar-se tot el menjar que li han posat al platI3Fins a 6è
Saber menjar solsI3Fins a 6è
Menjar a un ritme adequatI3Fins a 6è
Menjar pa durant l'àpatI3Fins a 6è
Beure aigua durant l'àpatI3Fins a 6è
Utilitzar adequadament la forquillaI3Fins a 6è
Utilitzar adequadament el ganivet1rFins a 6è
Utilitzar adequadament la culleraI3Fins a 6è
Eixugar-se la boca amb el tovallóI3Fins a 6è
Omplir el got sense vessar l'aigua1rFins a 6è
Pelar la fruita1rFins a 6è
Tenir cura que no caigui menjar a terraI3Fins a 6è
Acabar-se tot el menjar de la boca abans d'aixecar-se de taulaI3Fins a 6è
SocialitzacióIniciarReforçar
Saber-se posar el pitet abans de dinarI3
Rentar-se les mans amb sabó i eixugar-les sempre que calguiI3Fins a 6è
Fer ús del WC abans de dinar i desprésI3Fins a 6è
Entrar i sortir amb tranquil·litat del menjadorI3Fins a 6è
Iniciar l'àpat juntament amb tots els companys de taulaI3Fins a 6è
Empassar el menjar abans de parlarI3Fins a 6è
Mantenir-se assegut durant tot l'àpatI3Fins a 6è
Aixecar la mà per demanar les cosesI3Fins a 6è
Demanar "si us plau" i donar les "gràcies"I3Fins a 6è
Conversar amb els companys utilitzant un to de veu adequatI3Fins a 6è
Mantenir un clima relaxat amb els companys de taulaI3Fins a 6è
Recollir el parament de taula quan s'ha acabat el dinarI3Fins a 6è
Netejar bé la safata o el plat quan es desparaI3Fins a 6è
Seleccionar les restes del menjar segons si hi ha plàstic o només orgànicI3Fins a 6è
Recollir el menjar o aigua que cau a terraI3Fins a 6è
Endreçar la cadira un cop has acabat l'àpatI3Fins a 6è
Recollir tots els estris utilitzats per dinarI3Fins a 6è

-A partir de 3r els monitors de menjador es relacionen amb els nens en anglès. És una manera més de fomentar la comprensió i l’ús d’un altre idioma.
-També a partir de 3r potenciem activament la seva autonomia organitzant-se ells sols el seguiment de la seva agenda d’activitats diàries.
-Mantenim comunicació amb el pares mitjançant els informes.

Informes de menjador

I3Diàriament
I4Quinzenalment
I5Mensualment
1r, 2n, 3r, 4rt, 5è i 6èTrimestralment